Vedholdende vægttab skabes via en livsstilsændring.

Vedholdende vægttab via livsstilsændring

Simpelt at forstå men udfordrende at få gjort.

Et vedholdende vægttab handler først og fremmest om at forbrænde flere kalorier end du indtager. Derudover handler et vægttab om dit daglige indtag af Makroer, næringsstoffer, stofskifte og kalorieindtag.

Sundhedseksperternes 1000 gode råd til et vægttab.

At skabe et vedholdende vægttab kan virke utrolig forvirrende. Du har sikkert hørt flere hundrede tips og tricks. De fleste kender de gode vægttabs råd om at tage trapperne i stedet for elevatoren eller rådene om at spise flere gange om dagen og ikke mindst rådene om at spise mere frugt og grønt flere gange om ugen. Det er alt sammen gode råd til de mange som gerne vil tabe sig. Men det afgørende er hvordan man kan gøre det det simpelt og til et vedholdende vægttab.

Start dit vægttab med en slankekur og tag 10% mere på.

Kosten har selvfølgelig stor betydning hvis du vil opnå et vedholdende vægttab. Kosten er altid den afgørende faktor for om du taber, tager på eller bibeholder den samme vægt. Derfor tror de fleste at en “slankekur” er den rigtige løsning. Men utallige undersøgelser har rent faktisk vist sig at vægttab som er skabt via slankekure give den komplet modsatte effekt. Folk lykkes gennemsnitligt 14 til 28 dage med en slankekur når de ønsker et vægttab. Derefter falder de i, og bryder deres egne madforbudsregler i henhold til den anvendte slankekur de følger. Herefter føler de at de allerede har “syndet”. Når man har syndet, så afstedkommer det ofte følelsen af opgivenhed som ender ud i at man dropper slankekuren og måske sit vægttab. Derfor ender de fleste med at tage mellem 5 til 15% mere vægt på end deres udgangspunkt var inden slankekuren for at opnå et vedholdende vægttab.

Sådan virker slankekure til et vægttab.

Alle slankekure skaber et vægttab når du er i kalorieunderskud. Er du ikke i kalorieunderskud, så kan du spise frugt, grøntsager, undgå kulhydrater faste 2 dage om ugen. Faktum er at de kun virker når du spiser mindre end du forbrænder eller forbrænder mere end du indtager. Dvs. kalorieunderskud = Vægttab. 

Her er forskernes svar på at skabe et vedholdende vægttab.

De fleste mennesker ved at slik, kage, alkohol og fastfood ikke bidrager til et vægttab – men hvorfor spiser vi det så alligevel? Forskning viser, at 40% af hverdags handlinger, foregår på baggrund af vaner snarere end egentlige beslutninger. Vores kostvalg er utrolig vanestyret i sammenspil med vores følelser. For at skabe et vedholde vægttab er det derfor essentielt at kombinere ernæringsviden med vaneændringer. Derudover handler det om at forstå ens følelsesmæssige del af spisningen for at skabe et vedholdende vægttab.

Løsningen på et vedholdende vægttab er en simpel og effektiv livsstilsændring.

Men bare roligt, et vægttab behøver slet ikke være så kompliceret. Vægttab er simpelt og handler blot om at indtage færre kalorier end du indtager. En endnu bedre nyhed for dig er, at et vægttab slet ikke behøver at betyde at du skal sulte dig selv, leve efter kure, diæter eller på anden vis leve et liv fyldt med restriktioner for at lykkes med et vægttab, tværtimod. Du kan sagtens skabe et hurtigt vægttab ved hjælp af en sundere livsstil.

Skab din livsstilsændring med et skræddersyet og personligt livsstilsforløb.

I Passion Performance udarbejder vi et personligt og skræddersyet vægttabsforløb med udgangspunkt i dig, din hverdag, og dit mål. På den måde sikre vi dig et vedholdende vægttab på baggrund af en simpel livsstilsændring. 

Hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig til et vedholdende vægttab.

Sådan foregår et livsstilsforløb